Založ si blog

Ak chcete byť šťastní , ďakujte svojim predkom .

Roky odoberám  český časopis Meduňka . V jednom z tohtoročných čísel  bol uverejnený rozhovor s lekárom , z ktorého som si pre seba vybrala ťažiskovú vetu: Ak  chcete byť šťastní , ďakujte  svojim predkom. Ja som s touto vetou už dlhodobo stotožnená  a svojim predkom pravidelne ďakujem a viem, že ma chránia , no práve dnes som si na túto vetu  spomenula  aj v súvislosti so sviatkom, ktorý si pripomíname. Naše médiá (väčšina z nich) teda veru veľmi vďačné  nie sú , ani  denník Pravda nie je výnimkou . Radšej riešia bulvárne záležitosti. Ešteže tu máme napríklad aj blogera dedica , ktorý Pravdu  zastúpil krátkym blogom. Ale vrátim sa k tým, ktorých sme poznali, ktorých gény sme zdedili.  Na mnohých  spomíname  s vďakou  a úctou, na mnohých  s trpkosťou či dokonca nenávisťou. Každý človek má právo na svoje pocity  a nikto nemôže preskočiť svoj psychický vývoj. Ak si však uvedomíme ,že aj tí pred nami mali svoje traumy, žili v obavách  a trápeniach , vtedy sa na nich začneme pozerať inými očami a  odpustíme. Mnohí z nich nám nechceli ublížiť úmyselne ,len proste nevedeli inak.  Nielen svojim predkom je však dôležité ďakovať.  Ďakovať možno aj za úplne obyčajné veci. Za maličkosti, z ktorých sa ale skladá život. Verili by ste, že niektorým z nás výrazne  zlepší náladu napríklad aj to, že prišlo smetiarske auto a odnieslo preč plno nepotrebných vecí?  Spomeniem svoju osobnú skúsenosť.  Pred rokmi  som sa v duchu vysmievala z jedného človeka , ktorý už vtedy triedil odpad .  Býval v bytovke a v kúte izby mal vrece, do ktorého dával staré noviny a papier. Priznám, krútila som nad ním  hlavou .Po čase som sa  presťahovala  do starého domu, ktorý vyzeral ako po bombardovaní. Prvé roky, čo sa týka kúrenia, boli kruté. Ono  aj  v súčasnosti nosím v zime  na sebe bežne zo dva svetre , no  kým mi  teraz teplomer ukazuje počas mrazivých dní a nocí krásnych 18 až 20  stupňov, v tých časoch mi ráno veru ukazoval len 9.  Kúrila som drevom. Prvú zimu som si raz ráno našla pred domom kopu starých novín . Položila mi ich tam dobrá susedka , ktorá na mňa myslela.  Keď som tie  noviny našla, slzy mi vošli do očí.  Ten starý papier mal pre mňa skutočne cenu zlata ,lebo mi umožnil zakúriť a zohriať sa.  A vtedy som si spomenula okrem rozprávky Soľ nad zlato aj  na toho človeka  a v duchu som ho prosila za odpustenie. Nedávno som stretla starého pána . Je veľmi vážne chorý , trápi sa  a napriek tomu na život nezanevrel. Povedal mi ,  že každý večer zaspáva s pocitom, že sa ráno už možno nezobudí  , a preto ďakuje  za všetko pekné, čo mu bolo umožnené prežiť.  A ráno ako prvé zase poďakuje za to,  že dýcha , že  ešte stretne ľudí, ktorých má rád. A hlavne ďakuje Bohu za to, že jeho rodina je v poriadku.

Ako sa vyhnúť občianskej vojne

18.05.2024

Ešte donedávna to vyzeralo ako nonsens. My Slováci , taký v podstate mierumilovný národ. Veď aj nežnú revolúciu sme zvládli spôsobom, aký nám mohli okolité štáty iba závidieť. Kam sa na nás hrabal napríklad taký Balkán, kde stačí aj slabá rozbuška a naštartuje sa veľké násilie. Až prišiel prvý zdvihnutý prst- Kuciak, no ani on ešte nevypovedal [...]

Zakázať nie je riešením. Myšlienky totiž stále žijú.

17.05.2024

Po atentáte sa vyrojilo plno mudrcov. Mudrujú odušu, ako zlyhala ochranka a ako sa zanedbalo všeličo možné. Skalní odporcovia vlády a predovšetkým Roberta Fica majú zase priestor na sebareflexiu. Sú takí, ktorí si sčasti dokážu nasypať popol na hlavu. Napríklad Peter Bardy z Aktualít. Vyjadruje sa zmierlivo , píše, že si uvedomuje [...]

O čom vypovedá video s R. Ficom

17.05.2024

Dnes sa ku mne dostalo isté video. Ocenila by som slušnú , konštruktívnu debatu , debatu bez vzájomných urážok. Istý bloger, s ktorým som doteraz prakticky skoro v ničom nesúhlasila, napísal (a určite to myslel úprimne):“ Veľmi by som si prial, aby premiér Fico, ktorý včera v Handlovej takmer prišiel o život po šialenom čine dôchodcu z Levíc, sa uzdravil [...]

handlová, fico, atentát

NAKA obvinila osobu, ktorá sa mala vyhrážať ministrovi a poslancom cez sociálnu sieť

18.05.2024 15:10

Prokurátor sa stotožnil s podnetom polície na vzatie obvineného do väzby, rozhodne o nej súd.

andrej danko

SNS očakáva stanovisko od Smeru k účasti na stretnutí v Prezidentskom paláci

18.05.2024 12:13

SNS nepodporuje okrúhly stôl za účasti lídra hnutia Slovensko Igora Matoviča.

SR voľby24 prezident kandidáti debata 1. kolo BAX

Matovič v kontexte atentátu na premiéra vyzýva ministra Šutaja Eštoka na odstúpenie

18.05.2024 11:44

Šutaj Eštok by mal podľa Matoviča „vytiahnuť hlavu z piesku", prijať za to zodpovednosť a odstúpiť aj z úcty k samotnému Ficovi.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 326
Celková čítanosť: 1412174x
Priemerná čítanosť článkov: 4332x

Autor blogu

Kategórie