O čierno-bielom a farebnom myslení a o tom, čo znamená stáť v ohni

( blog venujem nicku Versal  za jeho včerajší komentár , ktorý ma skutočne dostal. Veľmi  pekne za neho  ďakujem)

Najprv pár slov na úvod. Včerajší blog o učiteľke som dnes sama stiahla, ale nie z dôvodu , že by som s ním nebola spokojná.  Prečítalo ho dosť ľudí, myslím, že viacerí mi v duchu dali za pravdu a tak splnil svoj účel.  Niektoré veci  potrebujú čas a ja chcem veriť,  že len čas je tým, čo potrebuje aj hlavná hrdinka  blogu a že to bude pre ňu posun smerom nahor. A stále platí ten zdvihnutý prst z mojej strany.   Blog som stiahla z dôvodu, že sa stal miestom a prostriedkom  na výpady Zla, tým myslím konkrétneho človeka, ktorý je pre mňa momentálne  jeho symbolom. Absolútne  nejde o urážky voči mojej osobe, mňa tento blog zase len o niečo viac posilnil , presvedčila som sa, ako tu celé funguje.  To máte ako napríklad s plávaním, bojíte sa, kým vás nehodia do vody . Potom sa naučíte plávať. A veľa vecí  v živote  funguje na podobnom princípe. Ďakujem za všetky  zmysluplné inteligentné a konštruktívne príspevky, ktorých cieľom neboli urážky ani snaha ponižovať.   

Upútal ma  však istý  komentár o konzistentnosti a čierno bielom myslení.  Týkal sa mojich názorov na niektorých diskutujúcich. Pokúsim sa vysvetliť , ako vnímam čiernobiele a farebné vnímanie reality. Smer vyhral voľby, volila som ho tiež. Po voľbách ma v určitých veciach  predstavitelia Smeru a hlavne SNS  sklamali. Neznamená to však, že vidím východisko v predčasných voľbách. Tie by opäť krajinu destabilizovali.  Ako bývalý volič  Smeru (lebo pravdepodobne sa budúcich volieb nezúčastním, ale všetko sa môže zmeniť )  som nezmenila názor na podstatu problému- uvedomujem si, že terajšia koalícia je momentálne jediným správnym a možným riešením aj preto, lebo opozícia nemá  vo svojich radoch silné osobnosti, ktoré by túto krajinu dokázali spoľahlivo viesť , nemá schopnosť riadiť. Svojimi blogmi, ktoré sú občas kriticky zamerané voči koalícii  však nechcem prispieť k jej pádu. Chcem len poukazovať na chyby, ktorých sa dopúšťa. Mnohým z vás sa to nepáči , lebo buď chyby nevidíte, nechcete vidieť , alebo by ste  ich radi zamietli pod koberec, no to nie je riešenie- o to väčšia špina sa tam len bude hromadiť.  Pár príkladov: Danko a semafor .Čiernobiele  myslenie- nemal sa tak zachovať, ale poďme ďalej, sú aj horšie veci ,koalícia musí fungovať, už to nerozoberajme. Farebné myslenie: Danko by mal odstúpiť a prejaviť politickú kultúru, nie je autoritou , nemusíme robiť práve  petície, no v blogu ho k tomu môžeme aspoň  vyzvať.  

Premiér Fico a prejav po atentáte- čiernobiele myslenie- úžasný prejav, hlboko ľudský a štátnický , farebné myslenie – dobrý prejav, určený predovšetkým  na získanie voličov pred eurovoľbami  

Čaputová- čiernobiele myslenie- agentka, vlastizradkyňa, neschopná prezidentka , treba ju potrestať , farebné myslenie- robila chyby, polarizovala spoločnosť, ale bola prezidentkou vo veľmi ťažkej dobre, nemala to jednoduché , snažila sa komunikovať slušne  

Taraba – čiernobiele myslenie- výborný minister, ide po krku medveďom , vyhadzuje ľudí napojených sa rezort z mimovládok, farebné myslenie- dobrý organizátor  a schopný človek, no prepúšťa odborníkov z rezortu, ktorý už aj tak dosť krváca pre ich nedostatok , rezort by mal  viesť skôr ochranár.   

Nedávno mi malý chlapec povedal , že politici sú ako ošípané pri válovoch. Jedna skupina sa nažerie, no po čase ju vystrieda tá hladná, ktorá sa zase potrebuje nasýtiť. Tak vraj či pri válove radšej nemôžu ostať tí pôvodní  nažratí , vraj budú menej kradnúť. No  zrnko pravdy na tom je, ale chlapec si neuvedomil, že malá kopa pýta väčšiu a nenažrancom bude stále málo. Žijeme v zlej dobe. Opozícia je presvedčená o svojej pravde a podporovaná istými médiámi neustúpi. Je dobré, že máme prezidenta, ktorý sa bude snažiť o zmier . Najlepšie by bolo dohodnúť sa občas na nejakom kompromise. Veľmi zlé však je,  že politika rozdeľuje ľudí. Je pravda, že skôr ľudí nezrelých a povrchných.  Nedávno sa rozišiel mladý pár. Dievčina písala progresívne články , na stránke, kde ich uverejňovala, mala vďačných čitateľov. Jej priateľovi lichotilo, že ju tam obdivujú, hrial sa popri nej na slnku, bol rád , že je obdivovaná. A zrazu, keď sa u nej začalo prejavovať o niečo viac farebnejšie vnímanie našej politiky a dávala to  v článkoch aj najavo,  začali jej na stránke nadávať , priateľ sa prestal vyhrievať na slnku a opustil ju, Pýtala sa ma, čo robiť, keby sa chcel vrátiť. Vravím jej, je to nezrelý človek a ty si ešte mladá.  Čaká ťa niekto lepší. A hlavne som si spomenula na blogerku Elenu, ktorú si vážim ako ženu i ako človeka.  Raz napísala blog , v ktorom ma upútal výraz stáť v ohni. Pripomenul mi reakciu toho chlapca. Nestál v ohni spolu s partnerkou, keď ho potrebovala, keď ju kvôli názorom opúšťali známi, ako by stál pri nej v živote? Pri prvej prekážke, ktorá by ohrozovala jeho pohodu a pohodlie , by ju opäť opustil. Stáť v ohni s partnerom nedokáže každý. Človek musí byť morálne pevný, zrelý a silný. Ďakujem ,Elena, za výraz, ktorý  pomohol aj mne osobne.   

 

Malá úvaha o veľkom Rusku

21.10.2024

Ruské dejiny ma v minulosti zaujímali a ako správna Slovanka som fandila ruskému národu, ktorý Kollár dokonca prirovnal k velikánskemu dubisku. Veď ku komu sa malý slovanský národ má prikloniť , ak potrebuje ochranu?Srbi to , zdá sa, už dávno pochopili. A hoci si to mnohí nechcú priznať a snažia sa dejiny prekrútiť, o porážku Hitlera sa zaslúžil v prvom rade Sovietsky [...]

Nielen o Infovojne či Denníku N

18.10.2024

Nielen o Infovojne, alternatíve a mainstreame, ale takisto o pokrytectve , malosti a o kritickom myslení bude tento blog. Začnem reakciou na môj včerajší zo série sci fi. Iste, nepatrí k tomu najlepšiemu, čo som napísala, nemusí sa každému páčiť, veď každému z nás vyhovuje iný štýl písania. V komentároch naň reagovalo slušne pár diskutujúcich a pri čítaní [...]

Minister Kamenický prekvapí celý svet

17.10.2024

Známy slovenský veštec Juraj poskytol nemenovanému alternatívnemu webovému portálu rozhovor, v ktorom hovorí o tom, ako bude vyzerať Slovensko v roku 2035. Jeho doterajšie predpovede sú takmer na chlp presné, takže sa skutočne máme na čo tešiť. Napokon, posúďte sami. Rok 2035: Na Slovensku už nežije ani jeden medveď a podobne je to aj s ľuďmi vo veku pod 60 [...]

Dopravná nehoda

Auto zo SR usmrtilo pri obci Lentikápolna dôchodkyňu, neďaleko havaroval aj poľský autobus

24.10.2024 21:23

Vyše 50 cestujúcich a dvoch vodičov autobusu vyslobodili hasiči.

Izrael Gaza operácia rukojemníci záchrana vyslobodenie

Izrael chce obnoviť rokovania s Hamasom. Do katarskej Dauhy mieria aj šéfovia Mosadu a CIA

24.10.2024 21:15

Izrael chce obnoviť rokovania o prepustení rukojemníkov v Pásme Gazy.

Tomáš Drucker

Rokovanie parlamentu ukončilo vystúpenie Druckera. Minister kritizoval diskusiu o vládnej novele

24.10.2024 20:21

V piatok budú poslanci pokračovať v rokovaní od rána. Na programe majú opozičné návrhy na odvolanie Suska a Šimkovičovej.

parlament, národna rada, NR SR, budova

AllatRa na Slovensku: Ukrajinská sekta, ktorá zlákala aj prokurátorku, koaličných poslancov nezaujíma. Neprišli na výbor

24.10.2024 20:00

Napojenie prokurátorky na ukrajinskú sektu evidentne poslancov z koalície nezaujíma.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 386
Celková čítanosť: 1592167x
Priemerná čítanosť článkov: 4125x

Autor blogu

Kategórie