Založ si blog

Eurovoľby a čo ďalej

Včera som navštívila Národný ústav pľúcnych chorôb a hrudníkovej chirurgie vo Vyšných Hágoch. Za tie roky, čo som tam nebola, sa takmer nič nezmenilo. Iste, vývoj v medicíne išiel dopredu, pár lekárov odišlo ,iní zase prišli. Ale tú obetavosť personálu  a vysoké  pracovné nasadenie tam  stále cítiť.  Hoci nie som klasická veriaca, išla som si pozrieť  aj kaplnku Panny Márie. To miesto dýcha utrpením , ale aj  vďačnosťou. Neustále pribúdajú tabule plné  dojímavých slov , vďační  pacienti ďakujú za záchranu životov.  Vo Vyšných Hágoch sa nežije politikou , tam si ľudia uvedomujú pravé hodnoty. Vyšné Hágy ľudí nerozdeľujú, ale  spájajú. A mnohí sa v utrpení stanú lepšími. Tam sa nedebatuje o eurovoľbách ani o kandidátoch. Debát  o politike je pomenej, lebo pacienti  potrebujú pokoj.  A politika stresuje.  Svet „vonku“ je už iný. Onedlho nás opäť  čakajú otvorené volebné miestnosti.  Je z čoho vyberať,  kandidáti sú známi  a na rozdiel od tých  predchádzajúcich , ktoré sme mnohí podcenili,  teraz veľa  ľudí pôjde voliť. Smer, Hlas, Republika, SNS, strana J. Baránka či Progresívne  Slovensko…Väčšina zorientovaných už je v podstate rozhodnutá, alebo balansuje  medzi dvomi – tromi možnosťami. Som za to, aby voľby boli o národniarstve , aby Slovensko malo  v Bruseli hlas, ktorý jasne zaznie a nezanikne  a bude vedieť obhajovať národné záujmy. Hlavne keď vo vzduchu stále visí nebezpečenstvo tretej svetovej vojny. No hocijako voľby dopadnú , generačná výmena bude ďalej pokračovať. A hoci sa hovorí o nezodpovednosti mladých , o vymytých mozgoch a neúcte  , predsa len  sú oblasti, v ktorých badať posun k lepšiemu v myslení ľudí. A to je práve zásluhou mladých . Na druhej strane,  starší vek sa skôr spája s kritickým myslením , hoci ľudia , ktorí zažili a hlavne velebili socializmus , majú isté limity .  Doba sa rýchlo  mení , je dynamická. Aj atentát na premiéra zmenil situáciu na Slovensku. Až  62 percent ľudí si myslí,  že k atentátu viedlo správanie a spôsob vyjadrovania opozície. Tí istí ľudia vinu dávajú  protivládnym demonštráciám (56 percent) a mainstreamovým médiám (55 percent). To je vážna rana hlavne  pre progresívcov. Čo s tým urobia ? A ako na ich výzvy bude reagovať zvyšok spoločnosti? To sú otázky, na ktoré už čoskoro dostaneme odpovede.    

O čierno-bielom a farebnom myslení a o tom, čo znamená stáť v ohni

23.06.2024

( blog venujem nicku Versal za jeho včerajší komentár , ktorý ma skutočne dostal. Veľmi pekne za neho ďakujem) Najprv pár slov na úvod. Včerajší blog o učiteľke som dnes sama stiahla, ale nie z dôvodu , že by som s ním nebola spokojná. Prečítalo ho dosť ľudí, myslím, že viacerí mi v duchu dali za pravdu a tak splnil svoj účel. Niektoré [...]

Je splnomocnenec Kotlár zaslúžene na pranieri?

21.06.2024

Je načase naliať si čistého vína. Blogerov, ktorí majú iný názor , sem chodia šikanovať ľudia typu Malinová. Za to, že mám svoje názory, ma uráža a píše, že som progresívny troll a ohlupujem ľudí. Prosím o prepáčenie, ak niekto kvôli mne ohlúpol. Ale šikanu budem riešiť . Napríklad aj otvoreným listom redakcii . Je načase skončiť s takýmito praktikami , s [...]

Nefér hra Smeru?

21.06.2024

Nechcem sa pýšiť cudzím perím, tak rovno napíšem, že môj blog je výrazne inšpirovaný komentárom podľa mňa najlepšieho slovenského novinára. Jeho vety budem citovať, ostatné sú z mojej dielne. Takže: Smer vyhral voľby. Dá sa povedať, že aj preto, lebo Robert Fico viedol populistické reči. Iste, robil dobrú opozičnú politiku a okrem toho, [...]

Checkmate

„Bezpečnostné dôvody“. Moskovský aerosalón ani tento rok nebude, píše Kommersant

26.06.2024 07:07

Naposledy v roku 2021 si Vladimir Putin na MAKS-e prezrel pripravovanú novú ruskú stíhačku Checkmate (Šachmat).

Slovak University Startup Cup 2024

Ocenili študentské startupy. Absolútny víťaz „vyhladzuje dáta"

26.06.2024 07:00

Ktoré študentské startupy zabodovali v tohtoročnej súťaži?

799388029

Lex Rubiales: Bozk bez súhlasu je sexuálnym napadnutím

26.06.2024 06:46

Španielsky najvyšší súd rozhodol, že bozk bez "tichého súhlasu" je možné považovať za sexuálne napadnutie.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Moskva odkázala Západu, aby Rusko tragicky nepodcenil. Presadíme svoje záujmy v akejkoľvek situácii, tvrdí

26.06.2024 06:20, aktualizované: 06:44

Ak Západ podcení odhodlanie Ruska brániť sa, môže to mať tragické následky, varoval námestník ruského ministra zahraničných vecí Sergej Riabkov

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 345
Celková čítanosť: 1465865x
Priemerná čítanosť článkov: 4249x

Autor blogu

Kategórie