Založ si blog

Zlatíčka , ktoré prežili tragédiu ( O toxických vzťahoch II)

Iste existujú rôzne typy toxických vzťahov , ale na tie tu máme iných odborníkov, nie moju maličkosť. Dnes to teda uzavriem. Toxické sú napríklad  vzťahy zlatokopiek , toxické bývajú takmer všetky vzťahy , v ktorých ostanú uväznení ľudia, ktorí sa navzájom dobre nepoznali alebo nepoznajú ešte dobre sami seba. Ako napríklad  pani Elena, ktorá si zobrala hodne staršieho muža , lebo sa jej zdalo, že pri ňom  nájde pokoj  a teraz sa sťažuje , že si nerozumejú a že sú si hodnotovo vzdialení. Ale hovorí sa aj- aký išiel, takú našiel…

Ukážkovým príkladom toxických vzťahov je Stanka. Stanka je moja bývalá žiačka. Učila som ju pred rokmi  na základnej škole. Nedávno sme sa po rokoch stretli  a tento týždeň sme spolu strávili pár dní. Nie je to jej pravé  meno, ale je možné, že onedlho bude aspoň v istých kruhoch na Slovensku známa, tak ho tu nechcem uvádzať. Držím jej palce a želám úspech. Ak to vyjde, možno bude do istej miery aj mojím.  Kým  Stanka bola takou malou bodkou v mojom živote, keďže ním prešli stovky detí ,  pre ňu som  vraj dva roky bola slnkom, ktoré žiarilo a dávalo jej nádej. Ja si z obdobia, keď som ju učila   a z nej samej pamätám paradoxne jedno jediné. Raz sa tak zvláštne usmiala a ten úsmev mi zostal v pamäti. Nebol to dobrý úsmev. Pôsobil na mňa  ako úsmev dieťaťa, ktoré pozná  nejaké tajomstvo, čo ho oddeľuje od okolitého sveta.  Dnes už viem, čo znamenal. Keď ma včera objala a poďakovala za vnímavosť, priznala sa mi ,koľko utrpenia si prežila. Psychického i fyzického. Dokonca aj keď mala ústa plné hnisu a zapálenú sánku, sama seba presvedčila, že ju nič nebolí. Stanka je zvyknutá trpieť a tak je logické, že sa ku nej  dostávali partneri,  ktorí jej ubližovali. Utvrdzovali ju v pocite viny a hanby , ktoré boli jej permanentnými spoločníkmi.  Stanka si myslela, že si zaslúži trpieť. Partneri ju týrali psychicky aj fyzicky , až sa úplne zosypala a na chvíľu zomrela, aby našla seba samu. V podobných toxických vzťahoch žije veľa žien. Mnohé však nemajú silu oslobodiť sa. Stanka ju našla. Dominátor je človek, ktorý vami manipuluje, pretože hlboko vo vnútri skrýva svoje komplexy a potrebuje si takýmto spôsobom neustále zvyšovať sebavedomie. Ak nesúhlasí s vašimi názormi, vzbudí vo vás  manipulačnými technikami,  ktoré dobre ovláda  pocit, že váš názor je zlý alebo hlúpy a teda de fakto vy ste zlá a hlúpa. Postupne vás oberá o sebavedomie . A ak nesúhlasíte s jeho názorom vy , dá vás nejakým spôsobom do laty. A potom  sa roztáča kolotoč ubližovania a ponižovania. Obeť- žena , ktorá je na partnerovi závislá, miluje ho a nevie sa od neho odpútať , sa za každým svojím „priestupkom“ snaží partnerovi zalichotiť , alebo ako sa hovorí  podlizuje sa mu. Tak to pokračuje dovtedy , kým už nie ste buď pred zrútením alebo sa aj zrútite alebo kým sa  nenasýti potreba obidvoch strán- potreba byť obeťou a potreba ovládať.  Je to častý údel žien, ktoré veľmi túžia po láske , až do takej miery, že hoci už s partnerom nie sú dávno  vo fyzickom kontakte, ale stále im na ňom záleží, dokonca pokladajú za neveru už len to , keď  pomyslia na iného.  Stanka ma  aj svojím spôsobom rozosmiala a vyslovila hlbokú pravdu.  Vždy je lepšie, ak vo vzťahu je muž tým, ktorý má ženu radšej ako ona jeho vzhľadom na to, že muži sú živočíšnejšie založení.  A takisto je tu  rada pre ženy, ktoré tak veľmi prahnú po láske, že by za ňou išli až na kraj sveta- ideálny je pre vás partner, ktorý prešiel utrpením v dospelom veku alebo bol dlho sám. Taký si vás bude vážiť a ceniť. Nikdy si nezačínajte s niekým, kto je poznačený čímsi z detstva!  Traumy z detstva sú zakázané! Pretože sa s nami ťahajú  celý život a muži nie sú  (až na výnimky )tí, ktorí by s tým chceli niečo robiť. Za psychológmi nepôjdu, na to sú priveľkí hrdinovia. Ale keby aj išli, je to takmer celoživotná práca na sebe. A na to má málokto výdrž. Takže – muž poznačený traumou alebo tragédiou z dospelosti. Alebo taký, čo pozná peklo samoty. To je zlatíčko, to je naše šťastie. Takého  my , ženy, ktoré  vieme  milovať celým srdcom , potrebujeme.    

O čierno-bielom a farebnom myslení a o tom, čo znamená stáť v ohni

23.06.2024

( blog venujem nicku Versal za jeho včerajší komentár , ktorý ma skutočne dostal. Veľmi pekne za neho ďakujem) Najprv pár slov na úvod. Včerajší blog o učiteľke som dnes sama stiahla, ale nie z dôvodu , že by som s ním nebola spokojná. Prečítalo ho dosť ľudí, myslím, že viacerí mi v duchu dali za pravdu a tak splnil svoj účel. Niektoré [...]

Je splnomocnenec Kotlár zaslúžene na pranieri?

21.06.2024

Je načase naliať si čistého vína. Blogerov, ktorí majú iný názor , sem chodia šikanovať ľudia typu Malinová. Za to, že mám svoje názory, ma uráža a píše, že som progresívny troll a ohlupujem ľudí. Prosím o prepáčenie, ak niekto kvôli mne ohlúpol. Ale šikanu budem riešiť . Napríklad aj otvoreným listom redakcii . Je načase skončiť s takýmito praktikami , s [...]

Nefér hra Smeru?

21.06.2024

Nechcem sa pýšiť cudzím perím, tak rovno napíšem, že môj blog je výrazne inšpirovaný komentárom podľa mňa najlepšieho slovenského novinára. Jeho vety budem citovať, ostatné sú z mojej dielne. Takže: Smer vyhral voľby. Dá sa povedať, že aj preto, lebo Robert Fico viedol populistické reči. Iste, robil dobrú opozičnú politiku a okrem toho, [...]

vodná nádrž, Nová Bystrica, mReportér

Zábery na vodnú nádrž a okolie zo severu Slovenska sú pastvou pre oči. Takúto prírodu stojí za to vidieť

26.06.2024 05:00

Krásne zábery zachytila mReportérka Ľubka Šeroňová.

zbrane, zbraň

Prvýkrát v dejinách. Hlavný lekár USA klasifikoval násilie so zbraňami ako zdravotnú krízu

25.06.2024 23:40

Spojené štáty predstavujú výnimočný prípad z dôvodu vysokého počtu zranení a úmrtí spôsobených strelnými zbraňami — najmä pokiaľ ide o deti.

alkohol

Na konzumáciu alkoholu zomrú ročne takmer tri milióny ľudí

25.06.2024 23:26

Do tejto štatistiky je započítané aj šoférovanie pod vplyvom alkoholu, násilie súvisiace s alkoholom a rôzne choroby.

Sunak

Štyria muži vnikli do záhrady britského premiéra. Zadržala ich polícia

25.06.2024 22:54

Organizácia s názvom Youth Demand zverejnila video, na ktorom je vidieť, ako jej člen vykonal veľkú potrebu do jazierka na Sunakovom pozemku.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 345
Celková čítanosť: 1465815x
Priemerná čítanosť článkov: 4249x

Autor blogu

Kategórie