Založ si blog

Ahoj, zlato …(o toxických vzťahoch I.)

Žena vidí do hĺbky, muž do diaľky. Pre muža je svet srdcom, pre ženu srdce svetom. Základným faktorom, ktorý rozhoduje o tom, či vzťah bude funkčný a pretrvá, je takzvaný správny čas. Zladenosť v čase znamená byť v  rovnakom (alebo veľmi podobnom ) štádiu vývoja, v rovnakej životnej etape. Mať rovnaké alebo podobné ciele a potreby. Za dvoch trpíš, ale za dvoch sa aj raduješ.

Ahoj , zlato,

Nuž, stalo sa mi, čo som nepredpokladal ani v najhoršom sne. Mal som  vážny pracovný úraz. Tak teraz mám aspoň čas o všetkom , čo som odkladal kvôli povinnostiam do úzadia, porozmýšľať. Veď som bol vlastne večne v pohybe , zamlada som behal alebo za futbalovou loptou alebo za babami. No a neskôr kdekade po svete, však vieš…Chcem ti aj takouto formou poďakovať za podporu, ktorú si mi vždy poskytovala.  A to som sa voči tebe zachoval ako špinavec. Viem, že to ženy mali so mnou náročné . Nedokážem byť sám. Ten ženský element proste potrebujem. Ale zároveň  musím priznať, že vzťahy nie sú  a nikdy neboli pre mňa to najdôležitejšie. Bol som so ženami  a myslel som si, že ich milujem , no nebol som pri nich v čase, keď ma potrebovali. Chápal som ich, ale pomôcť si museli samy.  A voči tebe mám hádam najviac výčitiek svedomia. Veď som ti dal slovnú facku, ktorá musela skutočne bolieť.  Zahodil som naše   priateľstvo len kvôli tomu, že si mala iný názor na vec, ktorú som v tom čase považoval za dôležitú. A pritom, veď názory človeka sa menia a o všetkom sa dá diskutovať. Ale na druhej strane, môžeš byť rada, že som v amoku neurobil niečo horšie. Veď vieš, akú  mám prudkú povahu a ako sa dokážem nazlostiť, ak mi ide o princíp. To je tá divná povaha, ktorou sa tak rád chválim. V skutočnosti sa za ňou skrýva nevyrovnanosť a nedostatok pokory. Teraz to  už dokážem priznať. Veď aj za tými mojimi neustálymi zmenami práce, nebola len túžba po niečom novom , ale hlavne moja konfliktná a neskrotná povaha. Opäť si čítam báseň, ktorú si napísala a musím čestne priznať, že si trafila do čierneho „ Sto rokov samoty , sto rokov smiechu, sto rokov pokánia, sto rokov hriechu. Každý z nás si občas cez oči prelepí pásku, aj ty raz miláčik odhodíš masku.:)“

Milý Peter,

Si človekom pohybu a činov , v živote si sa nadrel a narobil dosť. Chápem, že si stále musíš niečo dokazovať.  Myslíš si, že si tolerantný, ale so všetkými priateľkami si sa rozišiel práve kvôli svojej dominancii, ktorá je však výsledkom hlboko ukrytého komplexu. Klapalo vám to dovtedy, kým sa ti podrobovali a súhlasili s tvojimi názormi . A povedzme si úprimne, najdôležitejší bol pre teba aspoň v istom čase sex. Viem, veľa mužov sa cez sex na ženu namotá, a tebe to s nimi klapalo aj preto, že si pochopil základné pravidlo, ktoré veľa ľudí odmieta. Občasné cielené odriekanie je receptom na to, aby sme sa vyhli stereotypu a nude.  Tak rád hovoríš  o maskách iných ľudí a manipulačných technikách, no ty sám  si tou najväčšou maskou a majstrom manipulácie. Lebo dobre poznať môžeme len to, čo  nosíme v sebe.  Myslíš,  že si schopný citov, ale za partnerky si vždy rozumovo vyberáš osoby, ktoré niečo znamenajú, ktoré uznáva tvoje okolie , aby si si tak zvyšoval svoju hodnotu. Pod vymyslenou zámienkou si ukončil náš vzťah a odišiel si do inej krajiny za ženou, ktorá ťa očarila. Neveril si mi, keď som  ti vravela, že je to  len chiméra, ktorá skončí tak rýchlo , ako začala. Chcel si dobrú ženu, lebo si túžil po vlastnostiach, ktoré ty sám nemáš, no nepochopil si, že ty ženám nevieš  poskytnúť stabilitu. Lebo ju nemáš v sebe. Lebo  odmietaš vzťahy, ktoré by ťa ukotvili.  Stále si sa čudoval, že ťa tvoje lásky  po návratoch  nevítali vždy s otvorenou náručou, hoci si na nich pozeral roztúženými očami a možno si to aj myslel úprimne. Veď každý sa aspoň raz začas rád vracia domov.  Vieš, prečo sa tvárili tak odmietavo? Lebo si nebol pri nich, keď  ťa najviac potrebovali. Nie raz, nie dvakrát či trikrát, ale často.  Nemohli ti telefonovať  ani písať, lebo vo svojom sebectve si im určil hranice. Vraj ťa to zaťažuje a majú ťa brať takého, aký si. Potreboval si ženu, ktorá by ťa rešpektovala a tolerovala , no sám nedokážeš rešpektovať iné názory. Je dobré, že si aspoň v trvalom vzťahu nepodvádzal. No hnal si sa permanentne z jedného náručia do druhého a hľadal niečo výnimočné.  A v skutočnosti si  len preniesol svoje povrchné city do iného tela. Neviem, či niekedy dozrieš. Viem len, že si mal príležitosť.

Na doplnenie: nejde o príbeh jedného konkrétneho jedinca, ide o syntézu viacerých mužov.

Aj Denník N sa vie ospravedlniť, ak ide do tuhého

16.06.2024

Priznám sa, že rada počúvam prejavy Petra Pellegriniho , pretože okrem rozumných argumentov v nich nepočujem falošné tóny , naopak , z jeho slov cítim okrem razancie aj pokoru. A snahu nehrotiť situáciu ešte viac. Tým nechcem povedať, že Peter nerobí chyby. Napríklad sa mi nepáčila jeho reakcia týkajúca sa zbrojárskeho [...]

Už onedlho sa ukáže, či je Peter Pellegrini prezidentom všetkých

15.06.2024

Chcem veriť, že Peter Pellegrini bude dobrým prezidentom. Má na to všetky predpoklady. Vystupovanie , komunikácia, rozhľad, praktické skúsenosti a hlavne disponuje snahou byť v politike slušný a slušne riešiť aj prípadné konflikty. Veď aj kvôli tomu opustil svoju pôvodnú stranu Smer. Jeho predchodkyňa to nemala jednoduché, ale sama si zvolila takú [...]

Je čas opustiť NATO…

14.06.2024

Pár vetami , krátko o maximálne dôležitej téme. Zločinecká organizácia NATO nás chce zatiahnuť do vojny. Viktor Orbán sa vyjadril v rannom vysielaní rozhlasovej stanice Kossuth, že NATO plánuje zriadiť na území svojich krajín tri veľké vojenské základne, z ktorých bude dodávať zbrane Ukrajine. Ak budú základne zriadené na Slovensku, v Poľsku a Rumunsku, “stanú [...]

Nitra, Kynek, záplavy

V Nitre opäť vytopilo Kynek aj mestské kúpalisko

16.06.2024 19:55

Prívalový dážď, ktorý v noci zo soboty na nedeľu zasiahol Nitru, spôsobil po nedávnych záplavách ďalšie problémy.

Donald Trump

Trump označil Zelenského za najlepšieho predajcu všetkých čias: Len čo odišiel so 60 miliardami, už si pýta ďalšie, treba to zastaviť

16.06.2024 17:25

Americký exprezident Donald Trump sa v noci na nedeľu sťažoval, že žiadosti Ukrajiny o podporu od Spojených štátov "nemajú konca".

Kaaba, Veľká mešita, hadž

Púť do Mekky má už najmenej 19 obetí. Teploty stúpajú nad štyridsiatku

16.06.2024 17:09

V Mekke panujú v posledných dňoch vysoké teploty, ktoré sa dostali aj nad 45 stupňov.

kalinák

Šéf NR SR stále chýba. Čaká sa na Fica? Kaliňák: Nejde o dohodu medzi SNS a Hlasom, Pellegrini odišiel, situácia sa zmenila

16.06.2024 17:00

Kaliňák zatiaľ nepočul o žiadnych personálnych zmenách v koalícii. Pellegriniho už do koaličnej zostavy nepočíta.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 341
Celková čítanosť: 1452761x
Priemerná čítanosť článkov: 4260x

Autor blogu

Kategórie