Založ si blog

Rómska otázka a Bratislavčania

Moji milí  Bratislavčania!  Pri čítaní tohto blogu  sa možno mnohí  budete  v duchu  pohoršovať, ale je možné aj to, že pár jedincov sa nad niektorými vecami zamyslí a blog tak splní svoj účel.  V prvom rade  chcem zdôrazniť, že mám ku vám  vcelku pozitívny vzťah.   Ako človek z regiónov  som v minulosti aj ja  občas  podľahla  predsudkom a uverila som rečiam,  ktoré sa  o vás šírili. A síce , že ste namyslení , arogantní . Že je to tak aj preto, lebo  si žijete lepšie  ako my ostatní .  V posledných rokoch  ma pracovné povinnosti zaviali  na západné Slovensko,  raz mesačne  navštevujem  hlavné mesto  Slovenska. Už vás nevolám Blaváci, dozvedela som sa, že toto oslovenie vnímate  vraj ako urážku.    A musím povedať, že som milo prekvapená. Prvýkrát som sa  bála vašich reakcií , no  popravde, stretla som  sa väčšinou s ochotou  a ústretovým prístupom.  Ste  takí ako ostatní ľudia na Slovensku , aj medzi vami sa nájdu nepríjemní jedinci, ale  tak je to všade . To ,že väčšina z vás je  politicky  kdesi inde ako zvyšok Slovenska, mi takisto neprekáža. Čo mi však prekáža, je váš postoj k rómskej otázke.  Nech mi prepáčia tí, ktorých sa nasledujúce vety netýkajú.  Milí Bratislavčania,  vy to nazývate diskrimináciou, vyčítate Slovákom, že hovoria o Rómoch  nepekne. Viete, moji milí,  vám sa  dobre rozpráva z diaľky.  Ja vám , priatelia , garantujem, že  keby ste čo  len týždeň pobudli v osade niekde na východe Slovenska, zmenili by ste názor a riadne otočili.  Nechcem byť hnusná, ale ja by som každého  z vás ,kto sa pohoršuje a plus pochopiteľne ľudí z európskej komisie  dokonca povinne nahnala do osád , ale nie na jednodňovú exkurziu , aby ste potom šomrali, ako naši spoluobčania trpia  a aké tam majú podmienky. Nie, nie, moji  milí, to nestačí! Museli  by ste tam  s nimi  pekne krásne žiť aspoň nejakú dobu, minimálne mesiac, aby ste videli, ako títo ľudia zmýšľajú  a aby ste  sa naučili čo- to o ich mentalite. Samozrejme, takisto aj tu zdôrazňujem, že aj medzi Rómami sa  nájdu takí a onakí. Ale určite by ste potom pochopili ako a prečo  zmýšľajú   inak ako vy  takí,  čo s nimi žijú v susedstve. Toľko v dnešnom blogu a  o tom, ako by sa mala rómska problematika riešiť , napíšem  v tom ďalšom.

„Nevera“ pred voľbami

28.03.2024

Zatiaľ čo Slovenky a Slováci riešia, kto bude prezidentom , ona rieši jedného muža. Ten je pre ňu dôležitejší ako Pelle alebo Korčok. Politika ide bokom . Chrumkavý Pelle alebo vojnový štváč Korčok? Takto ich charakterizujú poniektorí jej známi. Nina je liberál a súčasne konzervatívec. Je proti vývozu zbraní na Ukrajinu , no zároveň je za registrované [...]

Slovenská národná strana- pomáha alebo škodí Slovákom?

25.03.2024

Zabudnime na minulosť Slovenskej národnej strany. Zabudnime na slotoviny aj na semafor Andreja Danka. Danko má teraz celkom iné“ starosti“, má krásnu mladú priateľku a chodí po výletoch, údajne sa vyváža aj na štátnom aute. Ale medzitým nám stihol celkom pekne zavariť. Čaká nás totiž druhé kolo s nie veľmi istým výsledkom a za to môžu [...]

Ako som sa stal progresívcom

24.03.2024

Martin pochádza z malého mesta na východe Slovenska , pracuje ako IT čkár v Bratislave. Darí sa mu , dobre zarába a žije spoločenským životom. Poznám ho pár rokov , zoznámili sme sa na jednej prednáške ,kde mi porozprával svoj príbeh. Včera som sa zaujímala, koho volil a či nezmenil svoj názor. Veru nie. Volil Ivana Korčoka a stále sympatizuje s Progresívnym [...]

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 298
Celková čítanosť: 1347128x
Priemerná čítanosť článkov: 4521x

Autor blogu

Kategórie