Založ si blog

Dnes zabudnime na mrchy

Aspoň dnes sa na ne pokúsme zabudnúť. Na političky,  prefíkané vypočítavé zlatokopky, beštie  a rôzne iné mrchy…a mršky.  V DPOH to vraj  večer bude vrieť, herci by mali čítať hejty , ktoré dostávajú známe ženy. V atmosfére , ktorá nás už dlhodobo obklopuje, to asi nie je práve najlepší nápad , je to skôr dôkaz istého hrotenia situácie a vyvolávania nenávisti. Ako to bude na blogovisku? Hádam o niečo lepšie. Urobme si sviatok aspoň v našich mysliach. A myslime skôr na tie, ktoré robia svet lepším a hlavne na tie, ktoré ho robia krajším pre nás. Ktoré sú tu s nami, keď ich potrebujeme. 

Prekopali nám cestu k lepšej budúcnosti , bojovali za nás. Tie známe tváre z histórie , vedkyne, ale aj umelkyne . Alebo aj iné slávne ženy. Nemali to  ľahké, lebo svet patril predátorom, mužom. Napríklad Johanka z Arku ako 18 ročná zjednotila celé Francúzsko a skončila v plameňoch, ako aj tisícky iných obetí nenávisti a strachu. Úctu však treba vzdať aj nenápadným bojovníčkam , bojovníčkam s bežným životom, obyčajným slúžkam, obetiam chorôb a týrania,  a hlavne ženám, ktoré prišli o svojich blízkych. O mužov a predovšetkým o deti. Lebo s deťmi  navždy odišiel aj kus nich samých.  

Možno tí, ktorí s dešpektom hovoria o ženách , len nemali šťastie. Nepoznali lásku , preto za všetkým hľadajú skôr zlo. Takých ľudí treba skôr  ľutovať. Ja som to šťastie mala. Stretla  som v živote  úžasné ženy, osobnosti. Jednou z nich  bola moja babička. Mala ťažký život, ako mladá stratila oboch rodičov  a musela sa starať o malého brata. Dokonca ešte aj slúžila u notára . Na rukách jej zomrela trojročná dcérka , ktorej lekár zle diagnostikoval chorobu. A predsa mala  tak úžasný zmysel pre humor , ktorým sme si boli podobné.  Možno bol občas aj zlomyseľný ale väčšinou  sa spájal s dobrotou a láskou, ktorú som jej videla v očiach.  

Takže áno, myslím si, že sme nielen krajšie, ale aj lepšie, obetavejšie  a že byť ženou je úžasné…hoci aj ťažké.  Buďme radi, že sme ženy,  s mužmi bojuje len zakomplexovaná žena . A tešme sa zo všetkého pozitívneho , čo život prináša. Včera som tu náhodou naďabila na  debatu o akejsi herečke, ktorá sa kdesi objavila sporo oblečená. Niektoré diskutujúce jej pomaly nevedeli prísť na meno . A pritom , všetci sme raz boli mladí …a čo všetko sme postvárali. Každému ako sa hovorí šibalo iným spôsobom. Takmer každá z nás sa v čase nezrelosti nejako prezentovala, občas len potrebovala na seba upozorniť, zviditeľniť sa.

Včera som však mala aj iný zážitok. Stretla som ženu. Pozerala na mňa spod vkusných okuliarov a jej oči mi pripomenuli  oči mojej babičky. Dotkla sa rukou časti môjho tela a hneď vedela, čo ma bolí.  Lekárka, odborníčka , skromný človek. Nemala problém so mnou tak obyčajne ľudsky podebatovať-  o svojom psíkovi,  mačičkách. Ďalšia zo žien, ktoré sa nepotrebujú zviditeľňovať, lebo  za ne hovorí práca. Ďalšia z tých, ktoré čímsi obohatili môj život .

Len jeden deň v roku je MDŽ , jeden deň v roku je Deň matiek.  A aj tie si zahlcujeme negativitou. Čo potom tie ostatné? Ale ja som rodený optimista a verím, že všetko  je tak , ako má byť a že raz každý z nás pochopí…a uverí.

Zakázať nie je riešením. Myšlienky totiž stále žijú.

17.05.2024

Po atentáte sa vyrojilo plno mudrcov. Mudrujú odušu, ako zlyhala ochranka a ako sa zanedbalo všeličo možné. Skalní odporcovia vlády a predovšetkým Roberta Fica majú zase priestor na sebareflexiu. Sú takí, ktorí si sčasti dokážu nasypať popol na hlavu. Napríklad Peter Bardy z Aktualít. Vyjadruje sa zmierlivo , píše, že si uvedomuje [...]

O čom vypovedá video s R. Ficom

17.05.2024

Dnes sa ku mne dostalo isté video. Ocenila by som slušnú , konštruktívnu debatu , debatu bez vzájomných urážok. Istý bloger, s ktorým som doteraz prakticky skoro v ničom nesúhlasila, napísal (a určite to myslel úprimne):“ Veľmi by som si prial, aby premiér Fico, ktorý včera v Handlovej takmer prišiel o život po šialenom čine dôchodcu z Levíc, sa uzdravil [...]

O potrebe lásky v súvislosti s atentátom

16.05.2024

Dnes dám do blogu aj trocha duchovna. Už nie sme takou bezpečnou krajinou, akou sme bývali. Je na príčine len doba? Podľa niektorých áno, lebo si ju spájajú s nástupom progresívcov . Áno, doba je rýchlejšia, hovorí sa o väčšej povrchnosti , o väčšom materiálne. A predsa , ľudia sa vo svojej podstate nezmenili , od nepamäti sme tu mali skupiny, [...]

andrej danko

SNS očakáva stanovisko od Smeru k účasti na stretnutí v Prezidentskom paláci

18.05.2024 12:13

SNS nepodporuje okrúhly stôl za účasti lídra hnutia Slovensko Igora Matoviča.

SR voľby24 prezident kandidáti debata 1. kolo BAX

Matovič v kontexte atentátu na premiéra vyzýva ministra Šutaja Eštoka na odstúpenie

18.05.2024 11:44

Šutaj Eštok by mal podľa Matoviča „vytiahnuť hlavu z piesku", prijať za to zodpovednosť a odstúpiť aj z úcty k samotnému Ficovi.

súd, fico, atentát, cintula, šts

Fica zasiahol viackrát: Atentátnik stojí pred súdom, prokurátor žiada väzbu

18.05.2024 10:00, aktualizované: 11:50

Súd sprevádzajú prísne opatrenia, zasadnutie je neverejné, novinári sa nedostanú ani do areálu. Situáciu sledujeme priamo v Pezinku.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 1411450x
Priemerná čítanosť článkov: 4343x

Autor blogu

Kategórie