Založ si blog

Stará mačka

Stará mačka je ako starý človek. Nepotrebuje toho veľa , no sú dni, keď si aj ona  viac uvedomuje, že to s ňou ide dole kopcom. Zje toho málo a väčšinu dňa prespí.  Sem tam sa pomotká po dome a po dvore a rada sa vyhrieva na slniečku. Teplo potrebuje ako soľ. Jej obličky sú mimoriadne citlivé a ak trpia, dajú jej pocítiť, že sa blíži možná smrť.  Stará mačka potrebuje hlavne to, čo všetky mačky. Kúsok lásky, pohladkania.  Príde sama, nemožno ju do ničoho nútiť , príde a sama sa k vám pritúli a vďačne pradie. Mačky sú hrdé, samostatné tvory a že sú falošné , to si vymyslel ten, ktorý sám od falošnosti nemá ďaleko. Sú dni, keď je viac náladová , zádrapčivá a zlostná, hlavne keď žiarli na ostatných členov rodiny. Vtedy jej proste všetko prekáža.  Ani moja Zuzka nie je v tomto smere výnimkou.  Priviezli mi ju z útulku, dolámanú po operácii panvy. Verzie , ako sa ku svojmu zraneniu dopracovala, sa líšia. Možno ju ktosi neľútostne vyhodil z bytu alebo komusi ušla a stratiac orientáciu , zrazilo ju auto. Našli ju mestskí policajti  a postarali sa o ňu. Túto verziu podporuje fakt, že mala od začiatku hygienické návyky. Ešte aj v bolestiach na veterine sa doplazila do mačacieho záchodíka. Lebo mačky sú aj mimoriadne čistotné. Veď sa umývajú ešte aj po každom jedle. Na veterine ju dali do poriadku a veterinár veštecky povedal vedúcej útulku, že bude mať dobrý život.  Aj má. U mňa ako v bavlnke.  Zuzkin príbeh však mohol byť aj iný, pretože nikto vlastne nevie, aký ho mala  pred príchodom do bezpečia. Pokojne mohla žiť aj v kolónii pouličných mačiek .Pouličky to majú veľmi ťažké, denne musia bojovať o živobytie , v zime prakticky bez pomoci dobrých ľudí nemajú šancu prežiť. Večne sa nachádzajú v kolobehu rodenia , ktoré milosrdne ukončí  až človek tým, že ich dá sterilizovať.  Mačkám sa značne  uľaví. Sú presne ako ženy. Takisto cítia únavu , no dokážu aj príkladne vychovať svoje potomstvo. Naučia mláďatá to, čo často nedokáže človek- naučia ich hravosti , naučia ich loviť , pretĺkať sa životom , byť opatrný voči nepriateľom. Nestrpčujme pouličným mačkám život, beztak ho majú ťažký. Zuzka je tu so mnou už 10  rokov,  no jej skutočný vek je vyšší. Postupne zostarla a občas , keď na mňa uprene pozerá , vyslovím nahlas vetu, ktorú už dobre pozná: Chcela si prísť ku mne, však? Aj jej predchodkyňa totiž vyzerala navlas rovnako a držala sa života pri mne zo všetkých síl do poslednej chvíle. Možno je Zuzka jej novým vtelením, ktovie…Starobu na nej badám aj v súvislosti  s myšami, ktorých mi donesie už menej. No možno v mojom okolí ani nie sú , a to je dobre. Pomalšie chodí , viac si pošomre. Ostatné mačky sa jej vyhýbajú, lebo je zlostná , no to je tým, že chce mať svoj pokoj a takisto žiarli a chce ma mať len pre seba. Moje mačky sa väčšinou dožívajú vysokého veku. Dúfam, že tak to bude aj so Zuzkou. Netuším, kedy o ňu prídem a snažím sa na to nemyslieť. Chcela by som, aby tu so mnou bola čo najdlhšie. Chcela by som  sa jej ešte odplatiť za všetko , čím skrášlila a obohatila môj život. Zvieratá žijú prítomnosťou , aj tomu sa od nich môžeme učiť. Možno zo mňa Zuzka párkrát odsala zlú energiu, zobrala na seba moju bolesť a chorobu . Vraj to mačky dokážu. Viem, že veľa vycítia , cítia pocity ľudí. Aj na Zuzke vidím, keď na mňa vytrvalo upiera svoj pohľad a hypnotizuje ma, aby som si ju všimla , že mi chce čosi povedať. Niekedy sa dovtípim, o čo ide ,inokedy si len  domýšľam. Tak tu ešte zostaň, zlatíčko,  urob mi tú radosť a zostaň , veď vieš, že s tebou odíde aj kúsok mňa a že tvoja láska mi takisto svojím dielom okysličuje srdce.

Zlatíčka , ktoré prežili tragédiu ( O toxických vzťahoch II)

12.05.2024

Iste existujú rôzne typy toxických vzťahov , ale na tie tu máme iných odborníkov, nie moju maličkosť. Dnes to teda uzavriem. Toxické sú napríklad vzťahy zlatokopiek , toxické bývajú takmer všetky vzťahy , v ktorých ostanú uväznení ľudia, ktorí sa navzájom dobre nepoznali alebo nepoznajú ešte dobre sami seba. Ako napríklad pani Elena, ktorá si zobrala [...]

Ahoj, zlato …(o toxických vzťahoch I.)

11.05.2024

Žena vidí do hĺbky, muž do diaľky. Pre muža je svet srdcom, pre ženu srdce svetom. Základným faktorom, ktorý rozhoduje o tom, či vzťah bude funkčný a pretrvá, je takzvaný správny čas. Zladenosť v čase znamená byť v rovnakom (alebo veľmi podobnom ) štádiu vývoja, v rovnakej životnej etape. Mať rovnaké alebo podobné ciele a potreby. Za [...]

Vyzerá to byť veľmi vážne…

10.05.2024

Takže už nielen vojna na Ukrajine, ale možno príprava na vojnu v celej Európe. Alebo aspoň v jej častiach. No a priamo ohrození budeme samozrejme aj my. Rusko spúšťa vojenské cvičenia, NATO hovorí o provokácii. Pritom začalo s provokáciou samo. Rusko len reaguje na veľké vojenské cvičenia Západu a jeho spojencov . Ide o [...]

medveď

Nad obcou Kálnica videli medveďa, obec vydala výstrahu obyvateľom

13.05.2024 09:08

Medveďa videli podľa informácií obce v pohorí Považský Inovec v časti Sudenice nad obcou.

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: Vytvoria štáty NATO protidronový dáždnik nad Ukrajinou? Navrhujú to nemeckí poslanci

13.05.2024 06:25, aktualizované: 08:30

Niektorí nemeckí poslanci sú za zostreľovanie ruských dronov nad západnou Ukrajinou raketami, ktoré by štartovali zo susedných členských štátov NATO.

hasiči Trenčín auto požiar

Pri požiari budovy bývalej telocvične v Šahách sa zranili traja hasiči

13.05.2024 06:10

V nedeľu večer zasadol mestský krízový štáb, informovala radnica.

Macron, Zelenskyj

Macron vysvetlil, či sa Francúzsko chystá do vojny s Ruskom

13.05.2024 06:00

Už niekoľko týždňov je Francúzsko v centre debaty, či by Západ mohol vojakmi pomôcť Ukrajine v jej boji proti ruskej agresii.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 318
Celková čítanosť: 1398793x
Priemerná čítanosť článkov: 4399x

Autor blogu

Kategórie