Založ si blog

Dnes zabudnime na mrchy

Aspoň dnes sa na ne pokúsme zabudnúť. Na političky,  prefíkané vypočítavé zlatokopky, beštie  a rôzne iné mrchy…a mršky.  V DPOH to vraj  večer bude vrieť, herci by mali čítať hejty , ktoré dostávajú známe ženy. V atmosfére , ktorá nás už dlhodobo obklopuje, to asi nie je práve najlepší nápad , je to skôr dôkaz istého hrotenia situácie a vyvolávania nenávisti. Ako to bude na blogovisku? Hádam o niečo lepšie. Urobme si sviatok aspoň v našich mysliach. A myslime skôr na tie, ktoré robia svet lepším a hlavne na tie, ktoré ho robia krajším pre nás. Ktoré sú tu s nami, keď ich potrebujeme. 

Prekopali nám cestu k lepšej budúcnosti , bojovali za nás. Tie známe tváre z histórie , vedkyne, ale aj umelkyne . Alebo aj iné slávne ženy. Nemali to  ľahké, lebo svet patril predátorom, mužom. Napríklad Johanka z Arku ako 18 ročná zjednotila celé Francúzsko a skončila v plameňoch, ako aj tisícky iných obetí nenávisti a strachu. Úctu však treba vzdať aj nenápadným bojovníčkam , bojovníčkam s bežným životom, obyčajným slúžkam, obetiam chorôb a týrania,  a hlavne ženám, ktoré prišli o svojich blízkych. O mužov a predovšetkým o deti. Lebo s deťmi  navždy odišiel aj kus nich samých.  

Možno tí, ktorí s dešpektom hovoria o ženách , len nemali šťastie. Nepoznali lásku , preto za všetkým hľadajú skôr zlo. Takých ľudí treba skôr  ľutovať. Ja som to šťastie mala. Stretla  som v živote  úžasné ženy, osobnosti. Jednou z nich  bola moja babička. Mala ťažký život, ako mladá stratila oboch rodičov  a musela sa starať o malého brata. Dokonca ešte aj slúžila u notára . Na rukách jej zomrela trojročná dcérka , ktorej lekár zle diagnostikoval chorobu. A predsa mala  tak úžasný zmysel pre humor , ktorým sme si boli podobné.  Možno bol občas aj zlomyseľný ale väčšinou  sa spájal s dobrotou a láskou, ktorú som jej videla v očiach.  

Takže áno, myslím si, že sme nielen krajšie, ale aj lepšie, obetavejšie  a že byť ženou je úžasné…hoci aj ťažké.  Buďme radi, že sme ženy,  s mužmi bojuje len zakomplexovaná žena . A tešme sa zo všetkého pozitívneho , čo život prináša. Včera som tu náhodou naďabila na  debatu o akejsi herečke, ktorá sa kdesi objavila sporo oblečená. Niektoré diskutujúce jej pomaly nevedeli prísť na meno . A pritom , všetci sme raz boli mladí …a čo všetko sme postvárali. Každému ako sa hovorí šibalo iným spôsobom. Takmer každá z nás sa v čase nezrelosti nejako prezentovala, občas len potrebovala na seba upozorniť, zviditeľniť sa.

Včera som však mala aj iný zážitok. Stretla som ženu. Pozerala na mňa spod vkusných okuliarov a jej oči mi pripomenuli  oči mojej babičky. Dotkla sa rukou časti môjho tela a hneď vedela, čo ma bolí.  Lekárka, odborníčka , skromný človek. Nemala problém so mnou tak obyčajne ľudsky podebatovať-  o svojom psíkovi,  mačičkách. Ďalšia zo žien, ktoré sa nepotrebujú zviditeľňovať, lebo  za ne hovorí práca. Ďalšia z tých, ktoré čímsi obohatili môj život .

Len jeden deň v roku je MDŽ , jeden deň v roku je Deň matiek.  A aj tie si zahlcujeme negativitou. Čo potom tie ostatné? Ale ja som rodený optimista a verím, že všetko  je tak , ako má byť a že raz každý z nás pochopí…a uverí.

Premiérov prejav na Devíne.Prečo Smer progresívci nedokážu poraziť?

06.07.2024

Keď sa zjavil premiér na Devíne, viacerým jeho voličom ostalo mäkko pri srdci. Ako by aj nie, zázrakom prežil atentát a vraj bude mať doživotné následky. Každému súcitnému človeku príde ľúto, keď vidí dovtedy energického, vyšportovaného premiéra o paličke. Iste, našlo sa aj plno tých, ktorí Robertovi Ficovi venovali nenávistný pohľad , [...]

Bezkonkurenčný Viktor Orbán môže byť príkladom pre Fica i Pellegriniho

05.07.2024

Keď som počúvala reči Petra Pellegriniho v Poľsku, bolo mi trápne a opäť som si pomyslela, že Viktor Orbán je jediný politik, ktorý má guráž stále hovoriť to isté bez ohľadu na to ,či sa to niekomu páči alebo nie. To isté hovorí doma, to isté v zahraničí. Lebo má charakter. Orbán pohotovo vycestoval za Putinom, ešte [...]

Ospravedlní sa Čaputová, opozícia a médiá ?

03.07.2024

Veľké sklamanie musia prežívať všetci tí, pre ktorých otázky týkajúce sa zmien v trestnom zákone boli otázkami kľúčovými. Ešte aj moderátori hlavných správ Markízy boli nemilo prekvapení a zaskočení. Aspoň taký som z nich mala pocit. Čo potom musia cítiť politici typu Márie Kolíkovej? Robert Fico žiada ospravedlnenie za “prejavy nenávisti a [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

luna5

Len ďalšia Blog - Pravda stránka Kto dáva mojim perám úsmev, dáva môjmu srdcu život.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 353
Celková čítanosť: 1498666x
Priemerná čítanosť článkov: 4246x

Autor blogu

Kategórie